Najczęściej zadawane pytania

Poznaj na nie odpowiedzi

Przede wszystkim ze względu na cenę. Samochody sprowadzone z USA ostatecznie kosztują o wiele taniej niż podobne modele w Polsce. Różnica wynosi minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Po-drugie rynek europejski nie ma tak szerokiej oferty samochodów jak rynek amerykański. Jesteśmy w stanie sprowadzić takie modele do Polski, które po-prostu nie są tu wcale dostępne. Również mają bogatsze wyposażenie.

Po-trzecie, samochody z USA mają udokumentowaną historię użytkowania pojazdu, dlatego nie jesteśmy narażeni na „kota w worku”.

Po raz kolejny kwestią decydującą jest cena. Owszem można szukać tylko i wyłącznie nieuszkodzony samochód, ale wtedy często nie będziemy w stanie osiągnąć tak znacznej różnicy w cenie w porównaniu do oferty lokalnej.

Najczęściej są kupowane samochody uszkodzony w różnym stopniu. Takie auta są kupowane przez nas tylko od firm ubezpieczeniowych i tylko z odpowiednią dokumentacją, na podstawie której łatwo można zarejestrować samochód w Polsce. Koszty naprawy i części są kilkakrotnie tańsze w Polsce, dlatego jesteśmy w stanie osiągnąć tak wielkiej różnicy w cenie.

Samochody z USA musimy dostosować do przepisów Unii Europejskiej. Często wystarczy wymiana lub przekodowanie świateł i licznika (z mil na kilometry) oraz zamontować tylną lampę przeciwmgielną. Na życzenie Klienta dokonujemy stosownych modyfikacji.

Razem z oczekiwaniami co do wymarzonego samochodu ustalamy maksymalny koszt wydatków. Nasze doświadczenie pozwala oszacować cenę licytacji konkretnego samochodu, przedstawić koszty związane z prowizją domu aukcyjnego, transportem (zawsze będzie rożny w zależności od tego, jak daleko samochód znajduje się od portu w USA i odpowiednio jak długa będzie droga morska), ocleniem, transportem pod wskazany adres w Polsce oraz ewentualnie koszty naprawy. Dana kalkulacja będzie przybliżona, ale dokładamy wszystkich starań, by była maksymalnie przybliżona do rzeczywistej oraz nie przekraczała ustalonej kwoty maksymalnej.

Czas importu zależy od wielu czynników, przede wszystkim od lokalizacji samochodu w USA, czyli jak daleko samochód jest od najbliższego portu i jak daleką drogę przez ocean musi samochód pokonać do portu w Europie. Najszybciej sprowadziliśmy samochód w 28 dni, ale średni czas wynosi około półtora-dwa miesiąca.

Tak. Po dostarczeniu samochodu w port w USA jest mu nadawany numer kontenera do transportu morskiego (dany transport stanowi najdłuższą część importu). Zawsze przekazujemy naszym Klientom daną informację, jak również wysyłamy zdjęcia z każdego etapu importu.

Standardowo nie są, natomiast na Twoją prośbę jak najbardziej możemy dokonać ubezpieczenia podczas transportu. Polecamy ubezpieczenie dla samochodów droższych lub tych, gdzie części wymienne mogę być drogie albo są unikalne. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń podczas transportu firma transportowa pokryje dany koszt.

  • Ustalenie oczekiwań i wysokości budżetu
  • Wybór samochodu
  • Podpisanie umowy oraz wpłata 10% kaucji od szacowanej kwoty zakupu na aukcji na nasze konto bankowe
  • Wylicytowanie pojazdu
  • W przeciągu dwóch kolejnych dni opłata wylicytowanego samochodu wraz z opłatą za transport lądowy oraz morski
  • Transport lądowy do najbliższego portu oraz transport morski (z możliwością śledzenia i dokumentacją zdjęciową z każdego etapu)
  • Przybycie do portu w Europie (zazwyczaj jest to port Bremerhaven)
  • Opłata CŁO oraz VAT
  • Transport do Polski pod wskazany adres
  • Przekazanie kluczyków oraz dokumentów nowemu właścicielowi
  • Możliwość dodatkowo skorzystać z usług tłumaczenia, akcyzy, warsztatu studio detailingowego

Tak, przed rozpoczęciem licytacji i przed wpłatą kaucji podpisujemy umowę. Wzór umowy można sprawdzić pod linkiem - pobierz umowę.

Nasza prowizja wynosi 2000 PLN netto. Płatność jest dokonywana przelewem na nasze konto bankowe w dowolnym momencie podczas całej procedury importu, najpóźniej przed transportem samochodu z portu Europejskiego do Polski.

Kaucja wynosi 10% od szacowanej kwoty licytacji, musi być wpłacona przed rozpoczęciem licytacji. W przypadku wygranej aukcji dana kwota jest wliczana do kosztów zakupów, w przypadku rezygnacji zakupu po wylicytowaniu - z danej kwoty są potrącane mandaty domu aukcyjnego. W przypadku braku wylicytowania ustalonego samochodu (gdy został sprzedany za kwotę wyższą niż było ustalane) kaucja przechodzi na kolejną licytację. W przypadku rezygnacji z naszych usług - zwracamy kaucję na Państwo konto bankowe. Kaucję można wpłacić na nasze konto bankowe.

W przeciągu dwóch dni roboczych od dnia w którym samochód został wylicytowany. Jednocześnie (jednym przelewem) trzeba dokonać wpłaty za transport lądowy oraz morski. Przeterminowanie może spowodować naliczenie dodatkowych kosztów przez dom aukcyjny. Opłatę trzeba dokonać przelewem na konto bankowe w USD.

Poniższe stawki obowiązują dla osoby prywatnej. CŁO - 10% od wartości samochodu razem z kosztami transportu do portu w Europie VAT w Niemczech 19% od wartości samochodu razem z CŁO. Nasza firma najczęściej sprowadza samochody do Niemiec do portu Bremerhaven.

  • Title - dowód rejestracyjny z USA
  • Bill of sale - rachunek za zakup samochodu
  • Potwierdzenie odprawy celnej

  • Title - dowód rejestracyjny z USA
  • Bill of sale - rachunek za zakup samochodu
  • Potwierdzenie odprawy celnej
  • Tłumaczenie dokumentów
  • Potwierdzenie zapłaty akcyzy
  • Przegląd techniczny
  • Opłata rejestracyjna oraz wypełniony wniosek.

Po sprowadzeniu samochodu do Polski pomagamy z dopasowaniem auta do przepisów Unii Europejskiej, naprawą oraz przygotowaniem dokumentów do rejestracji. Zachęcamy do skorzystania z usług naszego studia detailingowego.

Zainteresowany sprowadzeniem auta z USA?

Wypełnij prosty formularz i opowiedz nam czego szukasz.

    Zainteresowany sprowadzeniem
    auta z USA?

    Wypełnij prosty formularz i opowiedz nam czego szukasz.